Abrir
Cerrar
Buscar
cargando ACCESIBILIDAD

Corbacho reclama agilitar tràmits per donar feina als joves nouvinguts

II Trobada Ciutadana 20 Minutos
Els participants d'esquerra a dreta començant per la part superior: Benet Boix (Confederació del Comerç de Catalunya), Celestino Corbacho (president de la Diputació de Barcelona), Laia Martínez (Associació d'Estudiants de L'Hospitalet); Josep Marquès (Creu Roja de Barcelona); Neus Blanch (Associació de Dones Dir Actives) y José Luis Pinto (ONCE Catalunya). (HUGO FERNÁNDEZ)
Ampliar
  • El president de la Diputació de Barcelona participa a la II Trobada Ciutadana 20 Minutos.
  • Va contestar a les preguntes dels diferentes representants socials.
El president de la Diputació de Barcelona, Celestino Corbacho, va reclamar, en la segona Trobada Ciutadana organitzada per 20 minutos, que la Delegació del Govern agiliti els tràmits del reagrupament familiar dels joves immigrants perquè puguin treballar.

Corbacho va criticar que els "tràmits són massa lents" i això fa que «un noi de 17 anys no es pugui posar a treballar immediatament» i «probablement el seu destí és el carrer».

Triplicar la teleassistència

Es triplicarà el servei de teleassistència a la província de Barcelona
El president de la Diputació va anunciar que es triplicarà el servei de teleassistència a la província de Barcelona.

En quatre anys es vol arribar a 50.000 teleassistències, quan a hores d’ara n’hi ha 15.000 en aquesta àrea. Alhora, Corbacho va fer una aposta decidida per promoure des dels ajuntaments la creació de les anomenades residències respir, serveis especialitzats en atenció a les persones, però per a estades temporals, per poder donar descans als familiars dels malalts.

Posar en marxa la L9

Per a Corbacho, el servei de Rodalies Renfe "és un desastre". Segons va dir, es tracta d’un "metro regional" que dóna cobertura a tota la regió metropolitana. Per això, "hauria d’estar gestionat per l’autoritat propera" i no per Madrid.

També va demanar a la Generalitat "que no esperi a tenir tot el túnel de la Línia 9 del metro construït per posar-la en marxa", ja que des de la Torrassa a l’Aeroport està pràcticament enllestit. Així, ja es podria donar servei a la Ciutat de la Justícia i a la Fira.

Corbacho aposta per aparcaments dissuassoris més enllà de l’àrea metropolitana.





Comentarios

Hemos bloqueado los comentarios y las correcciones de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.

Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios

Escribir comentario o corrección

3000 caracteres pendientes

Introduce el número de la imagen (Código de verificación para prevenir envios automáticos).

Código seguridad

Normas para comentar en 20minutos.es
  • Esta es la opinión de los internautas, no la de 20minutos.es.
  • No está permitido verter comentarios contrarios a las leyes españolas o injuriantes.
  • Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.
  • Por favor, céntrate en el tema.
  • Normas y protección de datos