Rebuig social a la reforma de la Diagonal pel "malbaratament" i el "col·lapse" que pot generar

  • Ressorgeix la Plataforma Diagonal per a Tothom, que ha presentat una vintena d'al·legacions al projecte aprovat inicialment a l'Ajuntament.
  • Carreguen contra el fet que no es prevegi la unió del tramvia a l'avinguda.
  • Critiquen que s'han primat els "interessos polítics" per damunt dels ciutadans.
Imatge que recrea com quedarà l'avinguda quan acabi la reforma de la Diagonal.
Imatge que recrea com quedarà l'avinguda quan acabi la reforma de la Diagonal.
Ajuntament Barcelona
Imatge que recrea com quedarà l'avinguda quan acabi la reforma de la Diagonal.

"La Plataforma Diagonal per a Tothom ha tornat". Així han anunciat aquest dimarts una desena d'entitats veïnals, ecologistes i del transport, juntament amb sindicats, la seva oposició frontal al projecte de reforma de l'avinguda, entre Francesc Macià i el Passeig de Gràcia. En critiquen el "malbaratament" de 19 milions d'euros, el "col·lapse" que generarà i "la hipoteca" que suposa de cara al futur, ja que no es planifica la unió del TramBesòs amb el TramBaix.

La Federació d'Associacions de Veïns de Barcelona (FAVB), l'Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP), Ecologistes en Acció i els sindicats UGT i CCOO, entre d'altres entitats aplegades a la plataforma, han presentat una vintena d'al·legacions al projecte aprovat inicialment en comissió pel Govern municipal de Xavier Trias.

Demanen un estudi de mobilitat que prevegi una reducció d'accidents i destaquen que, precisament la Diagonal és una de les tres vies amb més sinistres de tot l'Estat, junt amb l'M-40 i la Castellana de Madrid.

Carreguen contra el projecte perquè es manté el tronc central i s'incideix, en canvi, en els laterals, que passen a ser vies de servei i on s'eixampla les voreres "per ubicar-hi terrasses i que llueixin més els aparadors de les botigues", segons criticava la plataforma aquest dimarts.

El fet que es guanyi espai per als vianants als laterals però el carril central es mantingui com ara generarà "complicades cruïlles", matisen en un manifest. Puntualitzen, també, que l'amplada del carril bus "és del tot insuficient".

Des del Bicicleta Club de Catalunya (BACC), s'apunta que "només pintant una línia" el carril bici no estarà prou segregat, amb la qual cosa preveuen que els ciclistes optin per circular per la vorera, on se sentiran més segurs, ja que el trànsit, al seu voltant, no serà de 30 Km/h, sinó de 50 Km/h.

El tramvia no s'unirà

Un dels punts que generen més rebuig és el fet que "es desaprofiti l'oportunitat" d'enllaçar les dues línies del tramvia, tot i el "consens" que existeix entre els tècnics. Els sindicats destaquen que unes 80.000 persones farien servir el tram central del tramvia si transcorregués per la Diagonal, millorant la mobilitat dels treballadors.

"Primen els interessos sectaris i polítics per sobre dels interessos de la ciutat", ha exposat el president de la FAVB, Lluís Rabell. Considera que el consens assolit al 2010 s'ha "menystingut" i que ara s'ha convertit "en un pecat dir la paraula tramvia" per la "manipulació política" en què va derivar el projecte votat en l'època de l'alcalde Jordi Hereu (PSC).

Des de la PTP, el seu president, Ricard Riol, ha conclòs que la reforma "és cara, un nyap i un pedaç" ja que "la Diagonal funcionarà pitjor que ara, que ja és difícil".

Mostrar comentarios

Códigos Descuento