Les mares s'impliquen més que els pares a l'escola dels fills

  • Ho indica un estudi de la Fundació Jaume Bofill, fet amb dades de 2013.
  • Al 54% de les reunions de tutoria de l'escola pública de Primària hi assisteix la mare sola; només en el 5,9% dels casos hi va el pare sol.
  • Un terç de les famílies s'impliquen activament en el centre d'ensenyament.
Imatge d'arxiu de la reunió d'una Ampa.
Imatge d'arxiu de la reunió d'una Ampa.
ACN
Imatge d'arxiu de la reunió d'una Ampa.

La implicació de les mares a l'escola és superior a la dels pares, ja que són elles les qui assisteixen, majoritàriament, a les reunions amb els tutors i a l'inici de curs. Ara bé, fins a un terç dels pares i mares participen activament amb els centres educatius on duen els seus fills, una proporció elevada que desmunta els tòpics sobre el suposat passotisme dels progenitors.

Un estudi de la Fundació Jaume Bofill, fet en base a 1.500 entrevistes dutes a terme entre el març i l'abril de l'any passat, indica que en el 54% de les reunions de tutoria de l'escola pública de Primària hi va la mare sola, enfront del 5,9% de pares sols i el 38,9% en què hi va la parella. Aquesta diferència és visible, també, a l'ESO, tot i que en aquest cas el percentatge d'assistència dels pares puja fins al 14,1%, enfront del 49,1% de dones i d'un 36,2% de parelles que hi van plegats._

En aquest últim cas, els investigadors de la fundació interpreten que a l'etapa de l'institut «el que cal és resoldre qüestions d'autoritat o estrictament acadèmiques i no tant relacionades amb la cura o l'educació primerenca», com passa a Infantil. En el 52% dels casos, la mare ha assistit sola a la reunió d'inici de curs.

D'altra banda, un 29% dels pares i mares col·laboren activament en les Associacions de Mares i Pares d'Alumnes o comissions de treball per organitzar activitats i exerceixen un lideratge actiu. «Trenquen un tòpic», va aclarir ahir la directora del projecte, Marta Comas, tot puntualitzant que «els pares no deriven, els pares hi són».

Ajuden a fer els deures

La implicació dels pares es reflexa, alhora, en què el 74% diu que ajuda sovint o sempre els seus fills a fer els deures. A mesura que es van fent grans, però, aquest suport disminueix (a Primària el 96,5% dels pares s'hi bolca i al segon cicle d'ESO,_el 43,8%). Només el 15,6% de les famílies no són sòcies de l'Ampa.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento