Barcelona doblarà la nova xarxa de bus el 18 de novembre

  • Implantar les noves línies comportarà eliminar els busos 15, 28, 43, 44 i 72.
  • També es modificaran els recorreguts de nous línies més.
Un vehicle híbrid biarticulat que circula per la nova xarxa d'autobús de Barcelona.
Un vehicle híbrid biarticulat que circula per la nova xarxa d'autobús de Barcelona.
EFE
Un vehicle híbrid biarticulat que circula per la nova xarxa d'autobús de Barcelona.

Barcelona doblarà la nova xarxa d'autobús amb l'estrena de cinc línies el 18 de novembre, que se sumaran a les cinc ja existents. Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) preveu que uns 180.000 passatgers, el 30% dels usuaris dels busos urbans de la ciutat, es desplacin diàriament mitjançant aquest transport.

Durante la presentació, l'alcalde, Xavier Trias, ha destacat que, després de la implantació d'aquesta segona fase, ja es pot parlar de xarxa en comptar amb 10 de les 28 línies previstes, que seguiran desplegant-se en 2014.

De les noves línies, n'hi ha tres d'horitzontals (H8, Camp Nou-La Maquinista; H10, Badal-Olímpic de Badalona i H16, Paral·lel-Fòrum) i dues de verticals (V3, Zona Franca-Can Caralleu i V17, Port Vell-Carmel).

Les noves línies suposaran eliminar altres cinc molt usades pels barcelonins —15, 28, 43, 44 i 72—; canvis en el recorregut d'altres nou, molts dels quals implicaran escurçar-les —14, 16, 19, 34, 36, 40, 41, 62 i 66— i la creació de la 143, i l'Ajuntament ha invertit 2 milions d'euros per adaptar els carrers a l'ampliació de la xarxa.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento