Glòries encara les obres sense el bus per la Diagonal i el TramBesòs fins a l'Arc de Triomf

  • Els voltants de la plaça patiran alteracions al trànsit abans i després de la demolició del tambor, que començarà el proper mes de febrer.
  • Els veïns denuncien que s'ha incomplert un dels compromisos signats al 2007: la creació d'un bus fins a Verdaguer i la prolongació del tramvia.
  • Des de la nit de diumenge, el carrer Llacuna ha canviat de sentit.
Vista final del projecte de transformació de la plaça de les Glòries, sense l'anella viària.
Vista final del projecte de transformació de la plaça de les Glòries, sense l'anella viària.
Ajuntament de Barcelona
Vista final del projecte de transformació de la plaça de les Glòries, sense l'anella viària.

La transformació de Glòries pren ja embranzida amb la preparació de la demolició del tambor, que començarà al febrer. A partir del 16 de novembre, comencen les primeres fases d'obres, que bàsicament comportaran modificacions al trànsit dels voltants. Tot i que es mantindrà la circulació en superfície del transport públic, quedarà pendent la prolongació del tramvia fins a Arc de Triomf i la connexió en bus per la Diagonal fins a Verdaguer.

Aquestes són dues mesures incloses al Compromís per Glòries, signat al 2007 per tots els grups municipals, tret del PPC. Una proposta que els veïns consideren bàsica per poder garantir la mobilitat a la zona, donat que durant almenys un any el transport privat no tindrà la fluïdesa d'ara en un corredor per on hi circulen uns 150.000 vehicles diaris.

Des de l'Associació de Veïns del Poblenou, Jaume Badenes elogiava que l'Ajuntament s'hagi compromès a promoure el transport públic mentre durin els treballs. Ara bé, lamentava que el bus per la Diagonal i la prolongació del TramBesòs no estiguin sobre la taula. «S'ha incomplert aquest compromís», exposava, i apuntava que «ara, en el moment d'elaborar pressupostos, és quan s'hauria de tenir en compte aquest aspecte».

La connexió de bus des de Glòries fins a Verdaguer està inclosa en el projecte de la nova xarxa ortogonal i el perllongament del tramvia per Ali Bei, a tocar d'Arc de Triomf, i fins a la Ronda Sant Pere  i pl. Urquinaona és dins el Pla Director d'Infraestructures de l'ATM, amb un horitzó 2020. Per ambdues connexions no hi ha data fixada.

«Hem fet un esforç important per primar i no penalitzar el transport públic en superfície durant el període d'obres», aclaria el tinent d'alcalde d'Hàbitat Urbà, Antoni Vives, i convidava a passar del vehicle privat al transport públic.

Alteracions al trànsit

La nit de diumenge a dilluns han començat les primeres afectacions al trànsit, amb el canvi de sentit del carrer Llacuna. A partir del dia 16, s'iniciarà l'obertura del carrer Castillejos. El dia 18, començaran a obrir el carrer Badajoz, que quedava tallat per l'anella.

Amb l'obertura dels carrers Badajoz-Independència (sentit nord) i Castillejos-Pamplona (sentit sud) s'aconseguirà crear dos nous eixos mar-muntanya en una zona interrompuda per l'anella. Bona part del trànsit del tambor l'absorvirà la malla de l'Eixample (Badajoz, Castillejos, Ali Bei i Llacuna).  Les línies 92 i 192 podran pujar, doncs, per Badajoz, guanyant velocitat. Entre febrer i març s'enderrocarà la meitat sud de l'anella i del juliol al setembre, la meitat nord.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento