L’objectiu és combinar la bicicleta amb els desplaçaments a peu o amb els altres transports públics.
Per això, aquestes estacions, on es podran recollir i deixar les bicicletes, estaran situades prop de parades de transport públic i aparcaments. (els aparcaments, en pdf)
Tot i així, per gaudir del servei caldrà abans fer-se un abonament anual de 24 euros o un setmanal d’un euro, a través de la pàgina web municipal.
30 cèntims per cada mitja hora
El juliol s’ampliarà el parc de bicicletes fins a les 1.500 i un cop s’hagi implantat tot el sistema, n’hi haurà 3.000 a 200 punts de Ciutat Vella i l’Eixample. Els beneficis de l’àrea verda financiaran el cost del servei, que puja als 4,4 milions l’any.
Controvèrsia al govern
La presentació per part de l’alcalde (del PSC) d’aquest servei, ahir, en absència del segon tinent alcalde i president de la Comissió de la Bicicleta, Jordi Portabella, va molestar a ERC. Portabella és de viatge amb la Cambra de Comerç.
Al·legacions a la nova normativa
L’associació Bicicleta Club de Catalunya (BACC) va donar suport ahir a la proposta de nova ordenança de circulació de vianants i vehicles perquè reforça el paper de la bicicleta.
Malgrat tot, va fer algunes al·legacions als articles que fan referència a la bicicleta.
Critiquen la prohibició que tenen els menors de 12 anys de circular sols amb bicis o patins, demanen reduir la velocitat dels cotxe a les vies no principals i concretar més algunes normes.
El BACC va assegurar que cal pacificar més el trànsit amb la generalització de les zones 30, augmentar els carrils-bici i posar més places d’aparcament.
També van demanar que les sancions que s’apliquin, «seguint el principi de proporcionalitat», han de ser «molt inferiors a les d’altres vehicles».


Bankia regresa al parqué
El escándalo de las apuestas en Italia salpica a la selección
Cayetano Rivera, un guapo de pura cepa
Diecinueve muertos en accidentes de tráfico durante el fin de semana
Muere una mujer al saltar en paracaídas en Toledo
Los wombats de Australia mueren por desnutrición
Un museo deja que el público sea el comisario de una exposición
Krahe es juzgado hoy por 'cómo cocinar a un Cristo'



¡Sé el primero en hacerlo!