Trànsit multarà a través de càmeres amb lectors de matrícula els cotxes que no passin la ITV

  • Tots els conductors sense la ITV rebran una advertència per carta a l'octubre i tindran un mes per passar el control.
  • La sanció per no passar la inspecció és de 200 euros, però arriba a 500 euros si se circula amb la ITV negativa.
  • Trànsit opta per multar en detectar un augment de vehicles en mal estat.
Accident de trànsit.
Accident de trànsit.
ARXIU
Accident de trànsit.

Trànsit comunicarà per carta a tots els conductors que siguin propietaris de vehicles que no han passat la ITV que han de passar la revisió. Serà a l'octubre. Durant un mes tots els avisats tindran temps per passar-la o per comunicar a Trànsit que les seves dades no són correctes.

Transcorregut aquest període, a través dels lectors de matrícula de què disposen les càmeres instal·lades a les carreteres, cada cop que es detecti un vehicle que circula sense la ITV, es procedirà a sancionar-lo.

La multa per no haver passat la ITV és de 200 euros. La multa per circular amb una ITV "negativa" és de 500 euros. La voluntat no és "sancionar" és alertar els ciutadans que conduir un vehicle en mal estat suposa "un perill mortal".

Tres morts menys aquest estiu a Catalunya

Des del pont de la revetlla de Sant Joan i fins al 31 d'agost han mort 35 persones a les carreteres. Tres menys que durant el mateix període de 2012. Es tracta d'un balanç positiu que arriba després del tràgic pont de l'Assumpció iniciat el 15 d'agost i saldat amb una desena de víctimes

La tendència anual es manté positiva, amb 100 morts i 592 ferits greus fins al 31 d'agost. Al 2012 van ser 143 menys morts i 668 ferits greus. Els motoristes representen 1 de cada 4 víctimes mortals. El director del Servei Català de Trànsit, Joan Josep Isern, ha subratllat que aquesta tendència positiva es produeix dins un marc de mobilitat "complicat" per diversos motius.

Per un cantó, la crisi econòmica ha minvat en un 12% la circulació per les vies de pagament. Aquestes són, segons la Unió Europea, "30 vegades més segures que les vies convencionals".  Per l'altre, el parc mòbil català està cada cop més envellit. En el 60% dels accidents mortals està implicat un cotxe de més de deu anys. De fet, la meitat dels vehicles catalans superen aquesta antiguitat.

A més, ha subratllat Isern, les vies catalanes pateixen una densitat dues vegades i mitja més elevada que les espanyoles. Un desequilibri que fa evident "el dèficit d'infraestructures" que pateix el país. Tot i això, la mobilitat aquí només ha baixat un 1% aquest 2013.

Isern ha destacat que en la consecució d'aquest balanç favorable s'ha demostrat decisiu el desdoblament de l'eix transversal i la desviació dels vehicles pesats de l'N-II (entre Maçanet de la Selva -La Selva- i La Jonquera -Alt Empordà-) per l'AP-7.

"Ni a l'AP-7 ni a la N-II s'ha registrat cap mort des del 19 d'abril, quan va iniciar-se la desviació dels vehicles pesats", ha raonat. Els camions no provocaven directament els accidents, però "sí obligaven a la resta de vehicles a iniciar avançaments que podien resultar perillosos". Des del desdoblament de l'eix transversal, "tampoc s'ha produït cap mort". Per això resultat "evident" que cal seguir lluitant per aconseguir que es desdoblin més carreteres nacionals.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento