Comerç local amb ànima

  • Més del 90% dels barcelonins compra el menjar a les botigues del seu barri.
  • També hi adquireixen productes de perfumeria, telefonia i complements.
  • El 68% acostuma a comprar el pa sempre al mateix establiment.
  • El 54% de les famílies va com a mínim un cop al mes al centre.

Els darrers informes de tendències d'hàbits de consum de comerç indiquen, fora del turisme, que més del 90% dels barcelonins compra els productes diaris d'alimentació, com carn, peix, fruita i verdura, pa i pastisseria i begudes, a les botigues de proximitat del seu mateix  barri.

Els barcelonins adquireixen de la mateixa manera a prop seu la majoria de productes de perfumeria, telefonia, complements i el 60% de llibres, diaris, música, electrodomèstics, roba i calçat.

Com aspecte positiu, però, les tendències en comerç detecten un retorn dels compradors cap al centre i els eixos comercials de districte en detriment de les compres a l'àrea metropolitana.

En l'informe corresponent a abril del 2012, respecte als sectors de consum quotidià dels habitants, els que reben el volum més important de compres d'alimentació són les botigues especialitzades, els mercats municipals i els supermercats. Entre el 1986 i el 2011, han irromput amb força en les preferències dels usuaris els supermercats de proximitat.

Els mercats municipals, però, conserven les seves quotes perquè comercialitzen productes frescos, especialment en les compres de carn i de peix. Les botigues especialitzades en la venda de fruita i verdura han fet que aquesta tipologia de comerç hagi guanyat quota de mercat als barris.

Els barcelonins mostren una gran fidelitat cap als establiments on compren pa i pastisseria habitualment. Així com l'alimentació seca i les verdures.

Un 68% de les famílies enquestades declara que compra sempre aquests productes en el mateix lloc. Per contra, un 57% de les famílies adquireixen la carn i el peix en diferents comerços.

Pràcticament, totes les famílies preguntades compren la roba i el calçat de manera molt habitual. Un 60%, respectivament, s'interessen per la telefonia mòbil i pels complements.

Per la importància dels mòbils en la nostra vida quotidiana, aquests productes s'engloben més en la categoria de complements que no pas en la de tecnologia, equipament informàtic o equipament de la llar.

Les botigues especialitzades són les que tornen a tenir el protagonisme a l'hora de rebre les vendes d'electrodomèstics, mobiliari i decoració de la llar, així com productes de bricolatge i jardineria.

Centre i eixos comercials

El conegut com hipercentre (Plaça Catalunya, La Rambla i el Portal de l'Àngel) és el lloc preferit per les famílies barcelonines per fer les seves compres i activitats de lleure. Els desplaçaments a l'hipercentre són més freqüents que als eixos de districte i als centrals.

Un 54% de les famílies van com a mínim una vegada al mes a comprar i per lleure als eixos de districte, un 52% als eixos centrals (Passeig de Gràcia, Rambla Catalunya i Diagonal) i un 60% a l'hipercentre.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento