Els nous megabusos permetran entrar per diverses portes

  • Els nous vehicles de transport públic tindran validadores a totes les portes.
  • Funcionaran a la línia H12 que recorre la Gran Via de les Corts Catalanes.
  • Els megabusos són de fabricació holandesa i ja funcionen a Europa.
Els nous busos biarticulats que començaran a funcionar al maig a Barcelona.
Els nous busos biarticulats que començaran a funcionar al maig a Barcelona.
TMB
Els nous busos biarticulats que començaran a funcionar al maig a Barcelona.

Els nous busos biarticulats que començaran a funcionar al maig disposaran de màquines validadores a les dues  primeres portes d’accés. Es tracta dels vehicles més llargs que existeixen a Europa i tenen una estètica similar a la del tramvia. Aquest nou megabus pretén aconseguir el que més està costant a la nova xarxa ortogonal: guanyar en velocitat gràcies al ràpid encotxament i desencotxament del passatge.

Els tres autobusos que Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) incorporarà el mes vinent fan 24 metres de llargada, el que a la pràctica vol dir que compta amb un primer cotxe i dues articulacions més.

A les dues primeres portes s’hi han disposat validadores per als tiquets, com si es tractés d’un vagó del tramvia.

Una proposta del 2012

Aquesta era una proposta que ja havia plantejat l’Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) l’estiu de 2012 al Consell d’Administració de TMB i que el president de l’ens, el primer tinent d’alcalde Joaquim Forn, veia amb bons ulls. «Agilitaria l’entrada al bus i el millor repartiment dels usuaris», va apuntar Forn a la 24ª Trobada Ciutadana de 20 minutos al juliol de l’any passat.

Ara, amb la posada en marxa de tres nous vehicles de grans dimensions, s’ha incorporat aquesta opció.

Amb capacitat per a 164 persones

Els busos biarticulats tenen una capacitat per a 164  persones i s’incorporaran a la línia H12, que recorre la Gran Via. Tot i les seves grans dimensions, el gir que dibuixa  és similar al dels busos articulats que es fan servir normalment, de 18 metres.

Les dues portes del davant seran, doncs, només d’entrada i les dues posteriors, de sortida. D’aquesta manera es vol aconseguir que el passatge circuli per tot el vehicle i no s’aturi als accessos i els congestioni.

Així es guanya també velocitat en aquesta línia, ja que es pot encotxar i desencotxar amb més rapidesa, un dels reptes de la xarxa ortogonal.

S’han tapat les rodes dels  vehicles, cosa que n’accentua l’aspecte de tramvia. També recorda aquesta estètica pròpia del TramBaix o del TramBesòs el fet que la cabina del conductor estigui separada del passatge.

Altres ciutats com Zuric (Suïssa), Hamburg (Alemanya), Göteborg (Suècia) o Utrecht (Països Baixos), ja fan servir aquests mateixos autobusos biarticulats, fabricats a Holanda, i han aconseguit augmentar la velocitat comercial.

Segons indicava la PTP, incorporen l’anomenat sistema obert, és a dir, que totes les portes tenen validadores. «Aquí, aquesta prova no serà útil», indicava Ricard Riol, president de la PTP, tot argumentant que amb només tres vehicles no es duu a terme un programa pilot amb suficient validesa. «Primer s’haurien de llogar, i en cas d’èxit, comprar prou vehicles per cobrir tota una línia», especificava Riol.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento