El carril bus-VAO de la C-58 fracassa i s'obrirà a dos ocupants

  • La Generalitat reconeix que no ha complert les expectatives i l'obre a dos ocupants.
  • La previsió era que l'utilitzessin 7.500 cotxes al dia i no arriba als 2.000.
  • La infraestructura va costar 81 milions i no ha resolt els problemes de mobilitat.
El carril bus-VAO de la C-58 de entrada y salida de Barcelona.
El carril bus-VAO de la C-58 de entrada y salida de Barcelona.
ACN
El carril bus-VAO de la C-58 de entrada y salida de Barcelona.

El departament de Territori i Sostenibilitat ha decidit modificar les condicions d'ús del carril Bus-VAO de la carretera C-58, donat el baix volum de trànsit que registra, i permetrà que per ell puguin circular vehicles amb només dos ocupants.

Aquesta modificació s'aplicarà a final de març o principis d'abril, quan es compleixi aproximadament el primer mig any de funcionament de la infraestructura, que va costar 81 milions d'euros.

La Generalitat va posar en servei aquest carril segregat el 29 d'octubre passat amb l'objectiu de descongestionar la C-58, la via que uneix Barcelona amb el Vallès Occidental i que és una de les més transitades de Catalunya, amb més de 150.000 vehicles diaris.

La previsió inicial era que uns 7.500 vehicles diaris utilitzessin aquest carril, que està reservat per a autobusos i taxis, motocicletes i cotxes que portin almenys tres passatgers, així com per a vehicles ecològics. No obstant això, el vial no ha arribat a complir amb les expectatives d'ús, ja que per ell circulen cada dia menys de 2.000 vehicles, gairebé una quarta part de la xifra prevista.

Després de constatar que la nova infraestructura no compleix amb les expectatives previstes, la conselleria que dirigeix Santi Vila permetrà que els vehicles amb dos ocupants (conductor i acompanyant), un menys que en l'actualitat, puguin circular també per aquesta via.

El departament, a més, estudia la possibilitat que el vial obri els caps de setmana i que funcioni només en sentit Barcelona durant tot el dia -ara és reversible-.

El conseller Santi Vila ha decidit posar en marxa tots aquests canvis quan es compleixen pocs mesos que va accedir en el càrrec amb el nou Govern que va sortir de les urnes el 25-N. El carril bus-VAO ha estat una infraestructura lloada pels defensors de la mobilitat sostenible, tot i que també ha rebut crítiques pel seu alt cost (va ser dissenyat per l'anterior govern tripartit).

A més a més, el carril bus-VAO ha generat molts dies més cues a l'entrada a Barcelona per la C-58. Els primers dies de la seva posada en funcionament, fins i tot, va gererar retencions per l'anomenat efecte tafaner i va obligar a fer controls policials i posar multes per assegurar-ne un bon ús per part dels conductors.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento