Abrir
Cerrar
Buscar
cargando ACCESIBILIDAD

L’arribada dels Mossos no pot frenar la inseguretat

Creix un 61% en vuit mesos el nombre de barcelonins que ho veuen com el principal problema de la ciutat. És la pitjor situació que es recorda.
La inseguretat s’ha instaurat com la principal preocupació dels barcelonins, segons el baròmetre trimestral presentat ahir per l’Ajuntament. Un 22,6% dels enquestats consideren que és el principal problema de la ciutat.

Des que els Mossos es van desplegar, el novembre del 2005, no ha minvat la sensació d’inseguretat, que és un 61% superior a la de fa vuit mesos. A l’octubre, preocupava a un 14,6%, mentre que al juny s’ha arribat al 22,6%.

Segons, Jordi Hereu, portaveu municipal, hi ha cert mimetisme amb «la nova delinqüència, que ha generat un important debat social» a Catalunya pels robatoris a cases. En qualsevol cas, el problema de la inseguretat sembla haver-se encastat en els darrers baròmetres entorn al 20%, els pitjors resultats que es recorden.

En canvi, la crítica per la neteja baixa fins al 7,8% (8,4% el març) i fins a un 7% (9,4%) l’angoixa per la circulació. Els problemes associats a la immigració perden importància i amb el nou sondeig passen del 12,3% al 9,9%. La dificultat per accedir a un habitatge es manté com a segon motiu d’intranquil·litat, però s’ha incrementat fins al 13,3% (10%).

El baròmetre municipal compleix el pacte subscrit i no aporta estadístiques polítiques, només que el 13,6% no anirà a votar.

Més Guàrdia urbana

L’estiu porta respostes sobre els atractius de la ciutat que, per ordre, són: el mar i la platja (14,1%), una ciutat moderna i oberta (11,5%) i els llocs simbòlics (10,6%).

El 49,5% dels enquestats veuen molt necessari el reforç de la Guàrdia Urbana a l’estiu, el 54,3% de la neteja, el 46,4% del transport i el 55,4% de l’atenció als sense sostre.

L’enquesta lliga amb les darreres campanyes municipals.

Quasi la meitat no marxen a l’agost

El baròmetre demostra que l’agost és un mes on cada cop hi ha més barcelonins a casa. Així, el 41,5% diuen restar a la ciutat tot el mes, el 17,8% només se’n va dues setmanes i el 13,8% és fora tot el mes. El 72% opina que Barcelona està millor a l’agost i prova d’això, segons Assumpta Escarp, regidora de Participació, és que «les activitats lúdiques i culturals es mantenen».

3 Comentarios
Suscribirse por RSS

Escribir un nuevo comentario

1 Comentario oculto Leer comentario
Dice ser Encuestadito
1
Avatar genérico
Dice ser Encuestadito, 18.07.2006 - 12.50h

Però, els temes que baixen, baixen perquè s'ha solucionat el problema o perquè després de tanta queixa ja tant s'ens dona??

Ya no puede recibir valoraciones 0
2 Comentario oculto Leer comentario
Dice ser Andrea
2
Avatar genérico
Dice ser Andrea, 18.07.2006 - 19.56h

Aquest Gossos funcionaris tan sols saben possar multes i robar carnets. No es taquen amb les màfies, delinqüents, pederastes... que els poden fer mal. Quant hi ha problemes han d venir la Civil o Nacional a resoldre els problemes a la ciutadania. Menys marketing naZionalista i més solucionar problemes Reals del càrrer.

Ya no puede recibir valoraciones 0
3 Comentario oculto Leer comentario
Dice ser yo
3
Avatar genérico
Dice ser yo, 19.07.2006 - 18.16h

nadie decia que fueran a hacerlo, haber si se ha creido la tura que nos tragamos el cuento de los mossos.

Ya no puede recibir valoraciones 0

Hemos bloqueado los comentarios y las correcciones de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.

Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios

Escribir comentario o corrección

3000 caracteres pendientes

Introduce el número de la imagen (Código de verificación para prevenir envios automáticos).

Código seguridad

Normas para comentar en 20minutos.es
  • Esta es la opinión de los internautas, no la de 20minutos.es.
  • No está permitido verter comentarios contrarios a las leyes españolas o injuriantes.
  • Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.
  • Por favor, céntrate en el tema.
  • Normas y protección de datos