Abrir
Cerrar
Buscar
cargando ACCESIBILIDAD

El nou model d’escola bressol preveu menys mestres i més nens

Guardería
Varios niños, en una guardería. (ARCHIVO)
Ampliar
  • Pares i docents alerten que empitjorarà la qualitat i la seguretat a les llars d’infants.
  • Ensenyament formarà els directors dels col·legis.

Educadors i pares d’alumnes de les escoles bressol públiques de Barcelona van mostrar quest dimarts el seu rebuig davant la intenció de l’Ajuntament d’incrementar la ràtio de nens per mestre, de reduir el personal de suport educatiu al migdia, d’aturar la construcció de nous centres i d’externalitzar la gestió de tres llars d’infants.

El curs vinent es passarà de set nens de menys d’un any per educador a vuit, de 10 d’un a dos anys a 13, i de 18 d’entre dos i tres anys a 20, segons la Plataforma en defensa del model d’escola bressol pública i serveis complementaris de l’Ajuntament de Barcelona. L’entitat, creada aquest dimarts, l’integren pares d’alumnes, educadors de guarderies públiques, entitats veïnals, sindicats i els partits de l’oposició. Aquesta tarda faran una cassolada a la plaça Sant Jaume, on dissabte protestaran contra les retallades del Govern en educació.

Primer es farà una prova pilot a set centresLa Plataforma va afegir que el consistori vol reduir a la meitat els educadors que vetllen pels infants que dinen als centres i fan la migdiada, fet que suposa una "clara disminució en la cura i l’atenció dels infants en les seves necessitats bàsiques, com són l’alimentació, la higiene i el descans".

Plaça sense guarderia

L’agrupació també va denunciar l’aturada en la construcció d’alguns centres, tot i la manca de places públiques, així com el deteriorament de les condicions laborals i de la qualitat que pot suposar l’externalització de les llars d’infants Jaén, Caspolino i Patufet de Navas. La Síndica de Greuges, M. Assumpció Vilà, va recomanar aquest dimarts bonificar la quota d’escolarització el proper curs a les 219 famílies que havien aconseguit una plaça en aquestes guarderies que no s’han construït.

Directius a examen

La Conselleria d’Ensenyament vol garantir "equips directius altament qualificats" a tots els centres públics per millorar la gestió, implicar el claustre en el projecte educatiu i, alhora, reduir a la meitat el fracàs escolar en vuit anys. Per aquest motiu, els aspirants hauran d’acreditar els seus coneixements i la seva experiència, superar una entrevista i elaborar un projecte de direcció pel centre. A més, la Conselleria forma docents des del 2011 en direcció escolar.

L’anunci d’Ensenyament no va ser l’únic d’aquest dimarts. L’ONCE, per exemple, va informar que un total de 28.466 alumnes de 246 escoles catalanes s’han inscrit en el concurs Fes el teu barri accessible per buscar els punts de difícil accés per a persones amb discapacitat. A més, la Diputació de Barcelona va presentar Emprenedoria a l’escola, programa que beneficiarà 7.600 estudiants de cinquè de Primària en quatre cursos. Primer es farà una prova pilot a set centres.

Consulta aquí más noticias de Barcelona.

2 Comentarios
Suscribirse por RSS

Escribir un nuevo comentario

1 Comentario oculto Leer comentario
molinenc
1
Avatar de molinenc
molinenc, 08.02.2012 - 16.08h

    Si si, pero la gentuza inmigroide continuará teniendo prioridad sobre nosotros.

    Ya no puede recibir valoraciones +1
    2 Comentario oculto Leer comentario
    joseluis404040
    2
    Avatar de joseluis404040
    joseluis404040, 08.02.2012 - 18.49h

      la foto es de una guarderia alemana porque si fuera catalana habria mas niños negros que blancos jajaja.

      Ya no puede recibir valoraciones +1

      Hemos bloqueado los comentarios y las correcciones de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.

      Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios

      cargando

      Escribir comentario o corrección

      3000 caracteres pendientes

      Introduce el número de la imagen (Código de verificación para prevenir envios automáticos).

      Código seguridad

      Normas para comentar en 20minutos.es
      • Esta es la opinión de los internautas, no la de 20minutos.es.
      • No está permitido verter comentarios contrarios a las leyes españolas o injuriantes.
      • Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.
      • Por favor, céntrate en el tema.
      • Normas y protección de datos