El consistori abonarà l’equivalent a un aparcament de 300 places que oferia construir al Cos Nacional de Policia com a permuta pels més de 10.000 m2 de cessió. Són uns tres milions d’euros.
El traspàs dels terrenys, una llarga reivindicació dels veïns, es va desencallar dissabte amb la visita del ministre de l’Interior, Alfredo Pérez Rubalcaba.
Les negociacions van anar a càrrec del Delegat del Govern, Joan Rangel, i el primer tinent d’alcalde de l’Ajuntament, Xavier Casas.
Una escola bressol
Als mòduls on ara hi ha les cotxeres de la caserna, entre Concili de Trento i Rambla Guipúscoa, els veïns hi reivindiquen equipaments.
Hi podrien tenir cabuda una escola bressol, centres de joves i adults, un de dia per a la tercera edat i una biblioteca.
El president de l’AA VV de Sant Martí, Manuel Martínez, no ocultava la seva satisfació en conèixer la notícia: "el barri necessita aquests equipaments" i que es puguin construir a la caserna "és ideal".
Un paquet de 25 comissaries
La Generalitat manté com una prioritat, en les negociacions amb l’Estat, la cessió de 25 casernes.
És el cas de la de Navas, reivindicada pels veïns, davant la necessitat de construir-hi "un centre cívil pel barri", en el que "tothom hi està d’acord", segons Antoni Jerez, president de l’Associació de Veïns, però que resta encallada en discusions "que s’eternitzen".
Pel que fa a les de Sant Andreu, l’Ajuntament ha aprovat la construcció de 2.000 vivendes i diversos equipaments.
El secretari de la Federació d’Associacions de Veïns, Joan Garcia, afirma que "és especulació permetre a empreses privades fer vivendes que no són de protecció en terrenys que, com les casernes, ja eren públics".


La prima de riesgo amanece asentada en cifras históricas
Ordoñez dice que el Gobierno no quiere que hable de Bankia
Bruselas estudia dar un año más a España para cumplir el objetivo del 3% del déficit
Torres entra en escena en el amistoso ante Corea
RIM busca un nuevo camino para Blackberry
Kiko Veneno: "Todos los que han construido este sistema deberían dimitir"
No hay límite de edad para los anticonceptivos hormonales
Cataluña crea un fichero con datos de prostitutas y clientes



¡Sé el primero en hacerlo!