El 91% dels catalans considera que viu «normal, bastant bé o molt bé». Tot i que la majoria resideix a la zones urbanes, un 56% creu que el camp és on s’està millor.
És el resultat de dues enquestes presentades ahir. La primera d’elles, sobre qualitat de vida i lleure, de ViureB, conclou que els elements que més influeixen en la qualitat de vida són l’habitatge (21% de les respostes), l’alimentació (17%), la cultura (11%) i el medi ambient (10%).
En l’altre extrem figura l’alimentació. El 90% dels participants en l’estudi li donen almenys un 3 sobre 5.
L’origen dels aliments
De fet, un 95% pensa que els productes catalans són de bona qualitat.
L’estudi reflecteix que la percepció que es té del camp a la ciutat és idílica i «bucòlica», segons el director general de Desenvolupament Rural, Josep Maria Besora.
Preservació i inversions
Un 40% de catalans veuen l’agricultura més com un sector que viu de les subvencions i no de l’esforç o com una manera de mantenir viva la muntanya.
Molts opinen que l’important és protegir el territori, encara que se’n limiti el desenvolupament.
Un 59% de la població diu que l’estat dels boscos ha empitjorat, però molts reconeixen que és per culpa de l’acció humana.
La pasta, Serrat i ‘El Codi da Vinci’
Plat favorit: Un 18% tria la pasta, un 10% la paella, i el 7% dels enquestats, la verdura.
Fora d’hores de feina: Un 18% practica esport, un 14% viatja, un 9% fa excursions i un 7% es dedica als idiomes.
Millor llibre llegit: Un 6% dels participants es decideix per El codi da Vinci, un 3,4%, per L’ombra del vent i un 2,7% per Els pilars de la Terra.
Música, pel·lícules i teatre: Segons l’enquesta, Serrat és el millor cantant; Titanic, el millor llargmetratge, i Mar i cel, la millor obra de teatre.


Ordóñez dejará el cargo un mes antes de lo previsto
Convocan un referéndum para decidir si invierten en toros o en empleo
Breivik se maquillaba y se operó para tener una nariz "más aria"
Cristiano: "Tengo confianza en pasar la primera fase"
China impone un 'carné por puntos' en su Twitter
¿Quiénes son los mejores artistas y discos del año de la música independiente?
Yasmin, interna en un CIE: "Esto es un sufrimiento"
Alejandro Sanz afirma que el día de su boda fue único y emotivo



¡Sé el primero en hacerlo!