El departament de Medi Ambient de la Generalitat ha cedit a les al·legacions d’administracions, com l’Ajuntament de Barcelona, institucions, com la Cambra de Comerç, i entitats, com el RACC, i ha alliberat part del front marítim de l’aeroport perquè s’hi pugui construir la quarta pista sobre el mar.
La Generalitat ha retallat el seu plantejament inicial i no ha inclós, dins la proposta de xarxa d’espais naturals protegits Natura 2000.
Aquesta zona marítima comprèn des de l’àrea de davant de l’antic càmping La Ballena Alegre, a Viladecans, fins just després de l’aeroport del Prat.El departament de Medi Ambient
A partir de dijous, la nova proposta estarà en exposició pública. També s’ha desprotegit entorn del futur aeroport d’Alguaire (Lleida).
Com a Rotterdam
El conseller de Medi Ambient, Salvador Milà, va assegurar que el Govern no té previst fer la quarta pista «aquest mandat», però va deixar la porta oberta.
De fet, va posar l’exemple de l’ampliació del port de Rotterdam, afectat per una zona de fauna i flora d’especial protecció.
«El Govern holandès, finalment, va acceptar executar el pla en aplicar mesures de compensació», va puntualizar Milà.
Reserva d’espais
El portaveu del Govern, Joaquim Nadal, va insistir que, de moment, l’acord només implica «sotmetre a informació pública» la proposta.
Tot i així, va reconèixer que «enlloc no està dit que no s’hagi de fer previsió».El conseller Nadal va deixar entreveure així que el projecte de quarta pista sobre el mar podria desencallar-se amb el nou Pla Director de l’Aeroport i amb
Els aeroports internacionals de Kansai, a Osaka (Japó), i el de Chek Lap Kok, a Hong Kong, són dos exemples d’aeroports construïts guanyant terreny al mar.
Bona puntuació i rècord històric
L’aeroport de Barcelona va viure ahir la ressaca de Dilluns de Pasqua, quan va assolir un rècord històric d’operacions amb 1.001 vols, entre enlairaments i aterratges.
Per les instal·lacions van passar 12.000 taxis i l’aparcament va registrar 13.000 entrades i sortides de veichles.
Segons una enquesta de l’OCU, l’aeroport de Barcelona és el segon més ben valorat pels usuaris a Espanya, per darrera del de Fuerteventura i per davant del de Santander.
Els principals motius de queixa a les companyies aèries són els retards, els problemes d’equipatge i l’overbooking, a banda dels elevats preus.
Dels aeroports es queixen sobretot dels banys bruts i els elevats preus dels restaurants, els aparcaments i de les botigues.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios