Abrir
Cerrar
Buscar
cargando ACCESIBILIDAD

19 parelles de gais demanen adoptar nens el primer any de la llei

La majoria són unions d’homes i opten per un infant català. Cinc d’elles ja estan a l’espera que els assignin un menor.
19 parelles d’homosexuals han demanat adoptar un nen en el primer any de vigor de la legislació que reconeix aquest dret a les unions del mateix sexe. De moment, per a cinc d’elles els tràmits han acabat bé i ja disposen dels informes favorables que les qualifiquen com a aptes. Ara estan a l’espera de l’assignació d’un menor.

La resta de parelles encara estan en mig dels processos burocràtics, tot i que altres cinc hi han renunciat.

Primer balanç anual

Benestar i Família va oferir ahir aquest primer balanç, coincidint que demà farà un any que el Parlament va aprovar la modificació legislativa que donava a les parelles homosexuals el dret d’adoptar.

La majoria de les sol·licituds són d’unions de dos homes (13), segurament perquè les dones poden optar per la inseminació artificial. Només dues de les parelles s’han decicidit per demanar un infant a l’estranger, concretament al Brasil, un dels pocs països que permet l’adopció de gais.

Per a la consellera de Benestar i Família, Anna Simó, les 19 sol·licituds desmenteixen els que van augurar «una ruptuta social» i l’acabament del model de la família tradicional.
En canvi, Simó apunta que s’avança cap a «la normalització» en els processos adoptius.

Així, aplaudeix que amb la llei a la mà es pugui valorar la idoneïtat dels dos membres de la parella, acabant així amb les «adopcions encobertes». Benestar admetia que un percentatge dels que adoptaven sols tenien parella amb algú del seu mateix sexe. No hi ha dades de quants gais o lesbianes han adoptat per la via judicial els fills de les seves parelles.

5.000 esportistes homosexuals

Els XIV Eurogames se celebraran a Barcelona del 24 al 27 de juliol del 2008 i atreuran 5.000 esportistes i uns 30.000 visitants.  A la competició esportiva homosexual més important d’Europa, hi haurà 24 modalitats: futbol i bàsquet, però també petanca o rugbi. El Sant Jordi acollirà la inauguració, i el Fòrum, la cloenda. L’organització treballa per atreure esportistes d’«alt nivell» i veu aquests Jocs com una manera de mostrar que gais i lesbianes són «a tot arreu», va dir Joan Miró, president de Panteres Grogues. L’Ajuntament de Barcelona s’ho mira com una forma més de turisme. Es preveuen unes despeses de 900.000 euros, que recuperaran amb escreix hotels i restaurants: s’espera una recaptació d’entre 24 i 36 milions en quatre dies. Artur Zanón.

5 Comentarios
Suscribirse por RSS

Escribir un nuevo comentario

1 Comentario oculto Leer comentario
Dice ser paco
1
Avatar genérico
Dice ser paco, 30.03.2006 - 11.35h

Antinatural, vicio y mezquindad. Si reventais la infancia, ademas PEDOFILIA.

Ya no puede recibir valoraciones 0
2 Comentario oculto Leer comentario
Dice ser Carlos.bcn
2
Avatar genérico
Dice ser Carlos.bcn, 30.03.2006 - 11.46h

¿Qué tiene que ver la homosexualidad con la pedofilia?

Ya no puede recibir valoraciones 0
3 Comentario oculto Leer comentario
Dice ser Car
3
Avatar genérico
Dice ser Car, 30.03.2006 - 14.49h

No tiene que ver con nada, el que está enfermo es Paco ya que la homofobia si se considera una enfermedad.
Soy madre, si mi hijo alguna vez me dice que es gay lo espetaría por todo lo alto, en cambio, si Paco es padre, como viviría su pobre hijo si es gay? Después quiero decirle que no se si lo sabe que hay más pedofilia en el mundo de la heterosexualidad que la homosexualidad.

Ya no puede recibir valoraciones 0
4 Comentario oculto Leer comentario
Dice ser Gabriel
4
Avatar genérico
Dice ser Gabriel, 30.03.2006 - 20.59h

Paco, qué vergüenza me da pensar´que todavia queda gente de calaña. Sois enfermos llenos de odio hacia lo diferente. Con gente como tú todavía viviríamos en régimen de esclavitud y con las mujeres a nuestro cargo porsupuesto. Avergüénzate, el despreciable eres tu.

Ya no puede recibir valoraciones 0
5 Comentario oculto Leer comentario
Dice ser as
5
Avatar genérico
Dice ser as, 30.03.2006 - 22.49h

Habria que investigar cuantos de esos niños llegaran virgenes a los 10 años.

Ya no puede recibir valoraciones 0

Hemos bloqueado los comentarios y las correcciones de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.

Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios

Escribir comentario o corrección

3000 caracteres pendientes

Introduce el número de la imagen (Código de verificación para prevenir envios automáticos).

Código seguridad

Normas para comentar en 20minutos.es
  • Esta es la opinión de los internautas, no la de 20minutos.es.
  • No está permitido verter comentarios contrarios a las leyes españolas o injuriantes.
  • Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.
  • Por favor, céntrate en el tema.
  • Normas y protección de datos