Dels protagonistes, Lenina, superficial, només es preocupa per estar pneumàtica, en canvi Bernard Marx és un inconformista. Ambdós, de vacances a una reserva, on viuen els salvatges, gent que neix de mare, sap llegir i admira a Shakespeare, coneixen a John i la vida de Bernard es transforma. Al cap de 75 anys d’haver-la editat, l’aniversari és una bona excusa per llegir, o rellegir, una obra que encara avui, fa pensar i força. Aprofitem l’avinentesa, que hi ha delictes d’opinió, però ara com ara, encara, pensar no està tipificat com a delicte al Codi Penal.
Un Món Feliç
Huxley, fill d’una família de llarga tradició intel·lectual britànica (la seva mare va ser una de les primeres dones a estudiar a Òxford), concedeix a la seva obra l’ordre universal, amb la felicitat per tothom, les castes per naixement (no a través d’una dona) que predeterminen a l’individu, l’eliminació de la família, la felicitat obligatòria i el soma, la droga entre antidepressiva i psicodèlica, que pal·lia les poques mancances que admet el sistema.




Hemos bloqueado los comentarios y las correcciones de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios